Svenskevits

Ja, alså. Sorry. Men eg må berre. Den var så inderlig morsom den her, og eg MÅ berre dele den med alle de andre som IKKJE har høyrt den før. Eg lo høgt! Veldig høgt.  Og dessuten må eg for n’te gong bevise for meg sjølv og alle de rundt meg at svenskevitsar faktisk KAN vere BRA!

Er du klar? Here it comes:

Det er mye man opplever når man drar til Sverige.

Fem nordmenn i en Audi Quattro ble stoppet av polisen på den svenske
siden av Svinesund. Bertil, som var dagens politimann, stopper dem og
sier:

«Det är förbjudet att ha fem personer i en Quattro, Quattro betyder
fyra».

«Quattro er jo bare bilmodellen,» svarer nordmannen  oppgitt. «Se her
er vognkortet, det står at bilen er sertifisert for fem.»

«Hå, ta inte den,» svarer Bertil «Quattro betyder fyra. Du har fem i
bilen och bryter därmed  lagen.»

Nordmannen svarer sint, «Din idiot! Få sjefen din hit, jeg vil snakke
med en mer intelligent person!»

«Tyvärr,» svarer Bertil, «Göran er upptagen med två personer i en Fiat
Uno.»

HAHAHHAHAHHAHA

bilde-36

12 responses to “Svenskevits

Legg att eit svar

