Vikar for 6. klasse

Er vikar i dag, og dette kan du lære om du møter opp til norsktimen:

Konjunksjonar er ein av ti ordklassar vi har på norsk. På norsk har vi berre fem konjunksjonar. Dette gjer ordklassen til den minste i språket vårt.

Dei fem konjunksjonane på norsk er og, for, eller, men og .

Konjunksjonar brukast for å binde saman fleire like ord eller setningar, slik at det blir betre flyt i språket. I staden for å seie; Eg dansa for paven med høghela sko. Eg dansa for paven med kastanjettar.

kan ein ved hjelp av konjunksjonar heller seie: Eg dansa for paven med høghela sko og kastanjettar.

 Nedan for kan du sjå korleis konjuksjonane bind saman dei ulike ordklassane.

Substantiv Eg likar is og sjokolade.
Adjektiv Er du lekis eller rusjen?
Verb Tiril sprang og sprang.
Adverb Eg sykla ikkje sakte, men fort.
Pronomen Snakkar du om Perler For Svin eller Larsons Gale Verden?
Preposisjonar Gjekk du bak eller ved sidan av Knut Storberget ?
Interjeksjonar Vel? Ja eller nei?
Determinativar iPoden var ikkje han sin, men hennar.
Heilsetningar Eg hadde dårlig tid, eg tok Nordfjordekspressen, for eg ville kome for seint om eg skulle gått.
Leddsetningar Dersom det regnar i morgon, eller om vi har veldig lyst, reiser vi til Zanzibar.
5 responses to “Vikar for 6. klasse

Legg att eit svar

